Co-Searching jaaroverzicht 2020

Co-Searching jaaroverzicht 2020

Geplaatst op 03/01/2021 door Annelies De Tender

Deel dit artikel

2020 is ondertussen achter de rug. Door de Coronapandemie was dit voor Co-Searching, net zoals voor jullie, een bijzonder uitdagend jaar. Wij lieten ons echter niet ontmoedigen en hebben zeker niet stilgezeten… Wat bracht 2020 zoal allemaal met zich mee voor onze organisatie? Je leest er meer over in dit korte jaaroverzicht!

Erkenning Sociaal-Cultureel Volwassenenwerk

2020 was een belangrijk jaar voor onze organisatie. Begin oktober mochten wij feestelijk nieuws met jullie delen: Co-Searching is door de Vlaamse overheid erkend als Socio-Culturele Organisatie voor Volwassenenwerk. Daar zijn wij natuurlijk erg blij mee! Want dat betekent dat we de afgelopen 5 jaar waardevol werk hebben geleverd. Dankzij de financiële ruggensteun die we vanaf 2021 krijgen, kunnen we er ook de volgende 5 jaar weer volop voor gaan. Samen met onze fijne groep vrijwilligers, sommigen al van het eerste uur, willen we Co-Searching in heel Vlaanderen laten groeien.

Wij breiden voor al deze plannen ons team in 2021 uit met een coördinator, die in tandem zal werken met onze community medewerker(s). Daarnaast gingen wij ook op zoek naar een Community Medewerker voor de opstart van een tweede werking in Mechelen.

Workshops… Coronaproof

Workshops organiseren in tijden van Corona is niet altijd eenvoudig. Gelukkig konden deze wel online doorgaan via ZOOM. Co-Searching volgde de situatie in verband met COVID-19 en de daarbij behorende veiligheidsmaatregelen nauw op. Face-to-face workshops gingen dan ook vanzelfsprekend door met een beperkt aantal deelnemers.

De uitbraak van het virus zorgde ervoor dat veel werkzoekenden met heel wat vragen zaten. Voor sommigen waren de afgelopen maanden erg ontmoedigend. Daar speelde Co-Searching op in tijdens wekelijkse conversatiegroepen met als thema ‘Werkzoekend in tijden van Corona.’

Dit waren lang niet de enige thema’s die aan bod kwamen tijdens onze activiteiten. Zo organiseerden wij bijvoorbeeld ook workshops over de nodige tips & tricks i.v.m. sollicitatiegesprekken. In andere sessies kon je jezelf verdiepen in solliciteren via Social Media of hoe je van start kan gaan als zelfstandige.

Zin om aan één van onze activiteiten deel te nemen? Schrijf je dan zeker in op onze nieuwsbrief of volg ons meest actuele aanbod via onze website of Facebookpagina!

Co-Searching blog: alive and kicking

Last but not least kroop het team van Co-Searching in 2020 ook quasi wekelijks in de pen voor onze blog. Naast getuigenissen / interviews, kon je er dit jaar ook heel wat interessante boekentips lezen. Verder schreven we ook blogposts over diverse onderwerpen, gaande van de juiste profielfoto kiezen voor je CV tot het belang van soft skills.

Je kon ook enkele mijmeringen terugvinden in het grote Co-Searching ABC, waarbij wij telkens voor iedere letter van het alfabet een belangrijk woord aanhalen dat met solliciteren of werken te maken heeft. To be continued…

Kortom, 2020 was een rijkgevuld jaar. Nieuwe doelen werden bereikt en nieuwe doelstellingen zijn in het vooruitzicht. Wij staan alvast klaar om jullie ook in 2021 te mogen verwelkomen op onze activiteiten en om jullie van begeesterend leesvoer te voorzien via onze blog.

Het hele Co-Searching team wenst jullie van ganser harte een gelukkig en gezond nieuwjaar!